lørdag 16. august 2008

Ny post, nye muligheter.


Hadde egentlig ikke tenkt meg ut i dag, men så fikk jeg i oppdrag å kjøre alle ungane i gatå til bading - da ble det en åpning til å komme seg i terrenget. Satte meg på post i utmarka denne gang. Tenkte jeg skulle prøve å lokke med lyden av en geit. Lokkelyden spiller jeg av fra mobilen. Det går 10 minutt så kommer en liten bukk. Den går med ræva midt i mot, og forsvinner bak en haug før det ble noen skuddkjangser. Jeg fant frem mobilen og spilte av lokkelyden på nytt. Tenkte at den ville komme tilbake, men i stedet kommer det en fin 6-takker minuttet etter. Den kommer selvfølgelig fra venstre, og jeg poster mot høyre. Når den er 3-4 meter fra posten min, blir den misstenksom, og stopper opp. Fikk ikke leet en finger for å skru på kamera. Det var gunstig trekk, så den fikk ikke teften av meg. Etter et par minutt tok den noen bukkesprang, og vips så var den midt i siktet - perfekt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar