søndag 28. september 2008

Kolle og kalv

Vi var 3 stykker ute i dag, Arne, Tore og meg. Det var litt skiftende vær med vind, regn og sol, for så å bli stille og delvis skyet. Min post var på en høyde, og etter å ha postet mot øst en stund, gikk jeg over for å ta en kikk mot vest. Der oppdaget jeg en hjortekalv som hadde lagt seg. Det var litt langt hold, så jeg fant meg et perfekt anlegg litt nærmere, da oppdaget jeg kolla også. Nå var jeg på litt over 100 m, og ventet kun på at de skulle reise seg. Tok ikke tiden, men følte at timene gikk uten at de rikket seg av flekken. Begynte å tenke på å plystre for å de opp, men det er nå best at de reiser seg når de aner fred og ingen fare. Reiste seg gjorde de til slutt, og da var det "hjort". Kolle 50 kg, kalv 23 kg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar